Pelawat

counter

Throat Cakra

Throat Cakra

Berwarna biru Terletak dileher. Fungsi tenaganya mengawal emosi bila berkata-kata, kreatif dalam menyusun ayat dalam pertuturan sehari-hari. Kemudian lapisan kesedaran ke 3 sekitar tengkorak Cakra atau pusat membersihan. Pusat pembersihan bermaksud membersih batin. Ialah menunjang peningkatan kesedaran dalam diri.


Dadah dilarang lantas anda tidak menghisap dadah lagi. Tetapi keinginan masih ada _ kalau bukannya malah semakin besar dan kuat_sehingga anda berkhayal tentang dadah. Anda tidak menghisap dadah, tetapi mimpi tentang dadah. Lalu anda menulis puisi tentang dadah. Anda hanya memindah dadah dari kesedaran jaga ke kesedaran mimpi, ke alam bawah sedar. Anda masih tidak bebas dari belenggu dadah lagi “Anda masih belum bersih lagi”.

Fungsi cakra ini bukan setakat pembersihan fizikal semata-mata, bahkan secara langsung membersih membersihkan ingatan tentang dosa yang ingin anda adalah biru jadi warna dominasinya adalah biru. Berada pada tingkat kesedaran ini, anda mengalami proses penyaringan daripada kesedaran manusiawi ke kesedaran ilahi. Tingkat kesedaran ini membuat anda menjadi lebih percayakan diri( berkayakinan diri). Dan semakin percayai diri orang lain akan lebih mempercayai anda. Sebab itulah mereka yang telah mencapai lapisan politik yang hebat serta pemimpin masyarat. Terzahirnya melalui tutur kata yang baik perkataan kita yang menyenangkan semua orang. Anehnya segala yang kita ucapkan akan menjadi kenyataan.

Kesimpulan yang dapat saya berikan tentang lapisan kesedaran ini ialah. Pusat tenaga di sini boleh diibaratkan sebagai ‘ water filter ‘ menapis segala kekotoran air dari kesedaran di bawah. Bermula dari kekotoran cakra dasar sehinggalah kekotoran pada cakra nurani.

No comments: